Nieuws
Voor u gelezen : Nafluiten - Biertje ?
Maar de leden en bezoekers waren tevreden. Want bij de meeste clubs gaat het er heel anders aan toe. En als het gehele land rondgereisd hebbende arbiter zou ik daar talloze voorbeelden van kunnen noemen.

Het is voor mij dan ook niet vreemd, en vanuit zakelijk oogpunt gezien dus ook heel begrijpelijk, dat de betreffende voetbalclub binnenkort gaat overschakelen op de verkoop van één merk. Zowel van de tap, als in de fles. En deze bierproducent en -leverancier levert daarnaast speciaal- en seizoenbieren uit eigen brouwerij. Met deze all-in-one deal kan de club geld verdienen, en bij behaalde omzettargets kortingen verkrijgen op de aankoop van nog meer bier. Tevens kan de leverancier bij speciale gelegenheden zorgen voor wat positieve ‘reuring’. Een soort van bonus-deal.

Als een club op de kleintjes moet letten, dan kun je weinig anders dan goed kijken naar waar je boekhoudkundig aan de inkomsten-kant kunt plussen. Het helpt om de omzetderving te kunnen compenseren, die onder andere veroorzaakt is door besluiten die genomen zijn vanuit Den Haag en Zeist naar aanleiding van het coronavirus. Maandenlang geen activiteiten en wedstrijden hakte er begrotingstechnisch hard in.

Het lijkt me goed uit te leggen aan de leden en de bezoekers van de vereniging. Je favoriete biertje kun je altijd nog thuis drinken. En na de consumptie van drie of vier eenheden van het nieuwe sap proef je toch alleen maar bier. En daar gaat het om. Proost.
Algemeen - vrijdag 18 september 2020